آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل
سرخط خبرها

کدام مطالبات مدیریت شهری مشهد در انتظار تصمیم‌گیری مجلسیان است؟ | از ابرپروژه‌ها گرفته تا حاشیه‌ شهر

  • کد خبر: ۲۱۴۴۸۸
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کدام مطالبات مدیریت شهری مشهد در انتظار تصمیم‌گیری مجلسیان است؟ | از ابرپروژه‌ها گرفته تا حاشیه‌ شهر
فردا یکی دیگر از حضورهای سرنوشت‌ساز مردم در جای جای کشورمان رقم زده می شود. انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، آوردگاه دیگری برای تعیین سرنوشت همه‌جانبه در کشورمان است.

به گزارش شهرآرانیوز بی تردید با حضور در انتخابات است که می‌توان برای آینده کشور تصمیم گرفت و این تصمیمات با حضوری پرشورتر، بهتر اتخاذ خواهدشد. در این راستا جمعی از مدیران شهری و شورایی نیز با دعوت از مردم، خواستار حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی شدند.

تعهدات دولت به مدیریت شهری مشهد پیگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره مطالبات شورا و مدیریت شهری از نمایندگان آینده مجلس گفت: طبق قانون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همه امور کشور مسئولیت دارند و فقط محدود به حوزه انتخابیه خود نیستند؛ اما به‌طور طبیعی هر موضوعی که به قشر بیشتری از مردم ارتباط پیدا می‌کند، باید برای نمایندگان مجلس اهمیت بالایی داشته باشد. براساس آمار، بیش از ۷۰‌درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند و این بدان‌معنا‌ست که مسائل مدیریت شهری باید مورد‌توجه ویژه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه در شهر‌ها مسائل مهم و جدی داریم که اگر به آن‌ها پرداخته نشود، علاوه بر بروز مشکلات برای مردم، باعث به‌وجود‌آمدن تهدید‌هایی برای کشور خواهد شد، گفت: نمایندگان مجلس باید به موضوعات و مشکلات مهم شهری توجه جدی داشته باشند. مشکلات مربوط به حمل‌و‌نقل، آلودگی هوا و تولید آلاینده‌های صنعتی در شهر‌ها از‌جمله مسائل جدی شهر است و نیاز است در سطح ملی به این موضوع‌های مهم پرداخته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر افزود: با توجه به حجم زائران در مشهد، شبکه‌های ارتباطی و راه‌های مواصلاتی در خراسان رضوی و راه‌های منتهی به مشهد باید به‌طور‌ویژه مورد‌توجه قرار گیرد. متأسفانه کیفیت راه‌های استانی در مقایسه با راه‌های دیگر و حتی استان‌های همجوار قابل دفاع نیست و حتما به رسیدگی ویژه از طریق نمایندگان مجلس نیاز دارد. نایب‌رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل‌و‌نقل شورای شهر مشهد ادامه داد: یکی از مطالبات جدی که از نمایندگان مجلس داریم، پیگیری تعهدات دولت به مدیریت شهری است. دولت وظایفی در قبال شهرداری‌ها به‌ویژه کلان‌شهر‌ها دارد که آن‌ها را به‌موقع انجام نمی‌دهد و همین مسئله موجب بروز مشکلات در مدیریت شهری می‌شود.

اَبَرپروژه‌های مشهد از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود

دیگر عضو شورای شهر مشهد درباره مطالبات مدیریت شهری مشهد از نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تلاش برای جذب حداکثری منابع دولتی برای مشهد است. مجید دبیریان در گفتگو با شهرآرا افزود: یکی از مشکلات در نظام بودجه‌ریزی کشور این است که عدالت تخصیص منابع انجام نمی‌شود. سهم مشهد و خراسان رضوی از بودجه‌های دولتی حداقلی است. مطالبه ما این است موضوع جذب حداکثری منابع را دنبال کنند. وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر که از نماینده مجلس شورای شهر مطالبه داریم؛ پیگیری تحقق ابرپروژه‌هایی است که باید در مشهد رقم بخورد افزود: یکی از این ابرپروژه‌ها، قطار برقی مشهد تهران است که در دولت‌های مختلف وعده داده شده، ولی تاکنون عملی نشده است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مشهد، تاکنون یکدست و یک‌صدا این موضوع را پیگیری نکرده‌اند. عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: دیگر مطالبه ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیگیری اتوبان حرم تا حرم مشهد تهران است که این هم جزو ابرپروژه‌هایی است که در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران تحقق آن حائز اهمیت است. دبیریان بیان کرد: موضوع دیگری که در مشهد مدیریت و سامان‌دهی آن مهم است، رسیدگی به مسئله اتباع بیگانه است که متأسفانه در این موضوع وزارت کشور ضعیف عمل می‌کند. در کشور یک نظام واحد هماهنگ و تصمیم‌گیر برای این موضوع نداریم.

حاشیه مشهد نیازمند اعتبار ویژه

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای شهر مشهد گفت: جذب اعتبارات برای سامان‌دهی حاشیه شهر از دیگر مباحث مهمی است که باید از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری شود. حاشیه شهر مشهد یکی از بزرگ‌ترین حاشیه‌ها در کشور است و انتظار داریم برای تحقق وضع مطلوب برای حاشیه شهر، حداکثر تلاش خود را چه در جذب اعتبارات و چه وضع قوانین جدید به کار گیرند و به طور ویژه در این حوزه جدیت داشته باشند و کمک کنند تا مشهد الرضا (ع) به عنوان شهر ملی و پایتخت مذهبی ایران که از آن به جهان‌شهر برکت و کرامت یاد می‌شود به جایگاه واقعی خود دست یابد.

حل مشکلات مشهد، دغدغه ملی می‌خواهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی باید نگاه ویژه‌ای به مشهد داشته باشند، بیان کرد: مشهد نه فقط یک کلان‌شهر بلکه جهان‌شهری است با مسائل ملی که البته دغدغه حل بسیاری از مسائل و مشکلاتش باید ملی باشد. هاشم دائمی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اگر بنا باشد فردی نماینده در تراز یک جهان‌شهر باشد باید چند نکته را مدنظر داشته باشد و به اهتمام به این نکات متعهد شود گفت: منتخبان آینده مشهد باید این شهر را پایتخت بدانند؛ پایتخت معنوی ایران طبق نظر رهبر معظم انقلاب. بنابراین، بکوشند که جایگاهش را با ایده‌های مناسب در عرصه قانون‌گذاری ارتقا ببخشند. وی ادامه داد: اگر مشهد را پایتخت دانستند، باید در تحقق واقعی بودجه زیارت کوشا باشند و این را بدانند مشهد با بودجه‌های عمومی و شهری اداره نمی‌شود و حل مشکل و مسائلش با این بودجه‌ها ممکن نخواهد بود. عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: نمایندگان مشهد باید با پیگیری مجدانه از دولت که وظیفه نظارت بر عملکرد آن را دارند، حق این شهر را از دولت مطالبه کنند. مثلا سهم دولت در حمل‌ونقل عمومی این جهان‌شهر را دریافت کنند. وی تصریح کرد: از روز اول نمایندگی تا آخرین روز آن نباید لحظه‎ای از دغدغه برای حاشیه شهر و سامان‌دهی وضعیت اسفبار حاشیه مشهد غافل شوند. دائمی در ادامه تصریح کرد: پیگیری سامان‌دهی حاشیه مشهد که هم به قانون‌گذاری نیاز دارد و هم به مداخله دولت در حل مسائل این مناطق، مثل نماز یومیه برای نمایندگان آتی مشهد واجب است و حتی یک روز نباید این پیگیری قضا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->